Všeobecné obchodní podmínky – zákaznická aplikace SENSET
- Úvodní ustanovení a vymezení pojmů
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují právní vztahy mezi společností SENSET, s.r.o., se sídlem T. Ševčenku 7, 085 01 Bardejov, IČ: 52309789, DIČ: 2120971479 (dále také jen „Poskytovatel“) a každou osobou, která je objednatelem služeb nabízených Poskytovatelem prostřednictvím webových stránek nebo mobilní aplikace Poskytovatele.
- Poskytovatele lze kontaktovat na e-mailu: info@senset.sk, telefonním čísle: +421 948 908 526.
- Poskytovatel je provozovatelem elektronického systému, jehož prostřednictvím provozuje mobilní aplikaci s názvem SENSET (dále také „mobilní aplikace“).
- Zákazníkem je každá osoba (fyzická nebo právnická), která se zaregistrovala a vytvořila si účet v mobilní aplikaci a která má zájem o zajištění přepravy osob.
- Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která při uzavírání smlouvy podle těchto VOP nejedná v rámci své podnikatelské činnosti.
- Službami se rozumí služby nabízené poskytovatelem prostřednictvím mobilní aplikace. Jedná se o služby spočívající ve zprostředkování smlouvy o přepravě osob mezi zájemci na jedné straně a fyzickými nebo právnickými osobami oprávněnými k provozování taxislužby, které jsou držiteli koncese (dále také „dopravce“), na straně druhé.
- Smlouvou se rozumí smlouva mezi Poskytovatelem jako zprostředkovatelem a Zákazníkem o zprostředkování smlouvy o přepravě osob mezi Zákazníkem a Dopravcem (dále také jen „Smlouva“).
- Poskytovatel zprostředkovává přepravní služby prostřednictvím provozovatelů taxislužby, řidičů taxislužby a vozidel taxislužby, která jsou registrována v koncesi dopravce prostřednictvím mobilní aplikace SENSET. Společnost SENSET, s.r.o. přepravní služby nezajišťuje. Přepravní služby zajišťují dopravci prostřednictvím řidičů na základě smlouvy (uzavřené s Vámi jako cestujícím) o přepravě osob. Dopravci poskytují přepravní služby samostatně jako provozovatelé taxislužby. Spory vyplývající z práv spotřebitelů, zákonných povinností nebo právních předpisů vztahujících se na poskytování přepravních služeb budou řešeny mezi cestujícími a dopravci. Podrobnosti o dopravcích, řidičích a jejich taxislužbě jsou k dispozici v aplikaci SENSET.
- Při použití mobilní aplikace je mobilní číslo cestujícího spojeno s příslušným uživatelským účtem a přidáno do naší databáze. Pokud již své mobilní číslo nepoužíváte, informujte nás, abychom mohli údaje o vašem účtu anonymizovat. Pokud nás o změně svého čísla neinformujete, může váš mobilní operátor vaše číslo přeřadit jiné osobě. Pokud budete mobilní aplikaci nadále používat, může tato jiná osoba vidět vaše osobní údaje.
- Objednávka služby – uzavření smlouvy
- Návrhem na uzavření smlouvy ze strany zákazníka je objednávka služeb učiněná prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře v aplikaci. K akceptaci objednávky služeb ze strany Poskytovatele a tedy k uzavření smlouvy dochází na základě přijetí objednávky Poskytovatelem, které Poskytovatel oznámí Zákazníkovi prostřednictvím aplikace, po obdržení objednávky Zákazníka.
- Smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká splněním závazků poskytovatele a zákazníka.
- Smlouvu lze rovněž ukončit dohodou stran nebo odstoupením od smlouvy.
- Cena za služby a platební podmínky
- Poskytovatel poskytuje Zákazníkovi služby prostřednictvím mobilní aplikace SENSET, uvedené v těchto Všeobecných podmínkách, bezplatně, a proto Zákazník neplatí Poskytovateli za využívání poskytovaných služeb žádné platby ani poplatky.
- Platbu za přepravu (adresovanou Dopravci) lze provést následujícími způsoby v závislosti na volbě Zákazníka:
- platba kreditní kartou prostřednictvím platební brány – v tomto případě je platba provedena po uzavření smlouvy o přepravě a před uskutečněním vlastní přepravy.
- platba v hotovosti u řidiče – v tomto případě je platba provedena po skončení jízdy.
- Pokud se Zákazník rozhodne zaplatit za přepravu v hotovosti, zaplatí cenu za přepravu přímo Dopravci.
- Pokud si Zákazník zvolí platbu kreditní kartou prostřednictvím platební brány, uhradí Zákazník na základě dohody mezi Poskytovatelem a Dopravcem cenu za přepravu splatnou Dopravci přímo Poskytovateli, který tuto platbu následně poukáže Dopravci v souladu se vzájemnou dohodou mezi Poskytovatelem a Dopravcem. Pro vyloučení pochybností Poskytovatel zdůrazňuje, že i když obdrží platbu za přepravu na svůj účet, nejedná se o platbu určenou Poskytovateli, ale o platbu za přepravu určenou Dopravci, která bude v souladu se vzájemnou dohodou připsána na účet Dopravce.
- Vzhledem k tomu, že mobilní aplikace zprostředkovává přepravní služby prostřednictvím provozovatelů taxislužby, řidičů taxislužby a vozidel taxislužby, která jsou registrována v koncesi dopravce mezi cestujícími a dopravci, nemůžeme zaručit ani nést odpovědnost za kvalitu poskytovaných přepravních služeb. Vzhledem k tomu, že dostupnost jízd závisí na chování dopravců nebo řidičů, poskytovatel nezaručuje, že nabídky na poskytnutí přepravních služeb budou pro cestující vždy k dispozici.
- Právo zákazníka na vrácení peněz se nevztahuje na objednávky zadané v mobilní aplikaci. Žádost o vrácení peněz za přepravní služby nepředstavuje odstoupení od smlouvy, na jejímž základě bylo poskytnutí přepravní služby objednáno.
- Mobilní aplikace je poskytována tak, jak je. Poskytovatel nezaručuje, že přístup k aplikaci bude nepřerušovaný nebo bezchybný. V případě jakýchkoli chyb v softwaru se budeme snažit o jejich co nejrychlejší opravu, zdůrazňujeme však, že fungování aplikace může být omezeno v důsledku občasných technických chyb a nemůžeme zaručit, že aplikace bude vždy dostupná (mimořádná událost může mít za následek přerušení služby).
- Poskytovatel a jeho zástupci, ředitelé a zaměstnanci nenesou odpovědnost za jakoukoli ztrátu nebo škodu, která vám může vzniknout v důsledku používání mobilní aplikace nebo v souvislosti s vaším spoléháním na jízdy, které jste si objednali prostřednictvím mobilní aplikace, mimo jiné včetně: jakékoli přímé nebo nepřímé škody na majetku nebo peněžní ztráty, ztráty zisku, ztráty obchodu, smluv, kontaktů, dobrého jména, pověsti a jakékoli ztráty, která může vzniknout v důsledku přerušení provozu, ztráty nebo nepřesnosti dat a jakéhokoli jiného typu ztráty nebo škody.
- Finanční odpovědnost poskytovatele v souvislosti s porušením smlouvy je omezena na 50 EUR. Nárok na odškodnění máte pouze v případě, že poskytovatel porušil smlouvu úmyslně. Poskytovatel neodpovídá za jednání nebo opomenutí dopravce nebo řidiče a neodpovídá za škody způsobené dopravcem nebo řidičem cestujícím.
- Poskytování služeb
- Poskytnutím služby, a tedy zprostředkováním přepravní smlouvy, se rozumí odeslání objednávky přepravy Zákazníka učiněné prostřednictvím mobilní aplikace Poskytovatelem určeným řidičům, kteří jsou schopni objednanou přepravu Zákazníka provést.
- Poskytovatel poskytne zákazníkovi na výběr několik dopravců (vozidel taxi), z nichž si zákazník může vybrat na základě ceny, vzdálenosti a času možného provedení objednávky. Zákazník může svou objednávku kdykoli před potvrzením některé z nabídek zrušit.
- Pokud zákazník potvrdí jednu z nabídek přepravy (a tím dojde k uzavření smlouvy s řidičem), je zákazník oprávněn zrušit přepravu, dokud se řidič, jehož nabídku zákazník přijal, nedostaví na místo vyzvednutí určené zákazníkem. V takovém případě má Poskytovatel nárok na smluvní pokutu ve výši 10 % z ceny dle nabídky, kterou mu řidič zaslal. V případě, že cena za přepravu již byla Zákazníkem uhrazena prostřednictvím platební karty, bude přijatá platba vrácena na účet Zákazníka, snížená o smluvní pokutu dle předchozí věty.
- Pokud se zákazník nedostaví na místo vyzvednutí v čase určeném zákazníkem, kdy se řidič dostaví na toto místo (v čase příjezdu, který byl zákazníkovi sdělen prostřednictvím aplikace před uzavřením smlouvy), je řidič oprávněn přepravu zrušit. V takovém případě má Poskytovatel nárok na smluvní pokutu ve výši 25 % z ceny dle nabídky, kterou mu řidič zaslal. Pokud již byla cena za přepravu uhrazena Zákazníkem prostřednictvím platební karty, bude přijatá platba vrácena na účet Zákazníka snížená o smluvní pokutu dle předchozí věty.
- Při využívání služeb poskytovaných poskytovatelem je zákazník povinen poskytnout poskytovateli všechny údaje pravdivě a bez chyb. Poskytovatel považuje takto poskytnuté údaje za správné a pravdivé.
- Pokud má zákazník využít služeb poskytovatele a objednat přepravu prostřednictvím mobilní aplikace, musí zadat místo vyzvednutí, cílové místo a čas vyzvednutí. Pokud Zákazník neuvede čas vyzvednutí, má se za to, že má zájem o přepravu ihned, v okamžiku vytvoření a odeslání objednávky přepravy.
- Poskytovatel výhradně zprostředkovává uzavření přepravní smlouvy, tj. předává objednávku zákazníka těm osobám, které jsou podle výběru poskytovatele schopny zákazníkovi zajistit přepravu požadovanou zákazníkem rychle a včas. Skutečnost, na jaké číslo a kterým konkrétním řidičům Poskytovatel zašle objednávku přepravy Zákazníka, je na výhradním uvážení Poskytovatele.
- Poté, co poskytovatel odešle řidičům objednávku přepravy, obdrží zákazník od jednotlivých řidičů nabídky s konečnou cenou přepravy a časem vyzvednutí. Jednotlivé nabídky dále obsahují název Dopravce, jméno řidiče, registrační značku a model vozidla. Zákazník je oprávněn vybrat si z výše uvedených nabídek jednu nabídku, kterou potvrdí v mobilní aplikaci. Potvrzením nabídky konkrétního řidiče dochází k akceptaci jeho nabídky, a tedy k uzavření smlouvy o přepravě s konkrétní osobou. Zákazník není povinen vybrat si žádnou z nabídek přepravy.
- Poskytovatel na základě těchto VOP a smlouvy se zákazníkem pouze zajišťuje předání objednávky přepravy řidiči a neodpovídá za to, zda a kolik řidičů objednávku přijme. Objednávku Zákazníka nemusí přijmout žádný z řidičů.
- Pokud v čase vyzvednutí určeném zákazníkem nepoužívá aplikaci žádný řidič, nebude zákazníkovi doručena žádná nabídka přepravy.
- V případě, že je smlouva o přepravě uzavřena mezi zákazníkem a řidičem nebo jeho zaměstnavatelem, jsou veškeré právní vztahy s tím spojené výhradně mezi zákazníkem a třetí osobou a veškerá práva a povinnosti vyplývající z tohoto vztahu náleží pouze těmto stranám.
- Třetí strana není povinna uzavřít se zákazníkem smlouvu.
- Poskytovatel neodpovídá za splnění povinností třetí osobou nebo Zákazníkem, ani za včasnost a kvalitu objednané přepravy, a to s ohledem na skutečnost, že Poskytovatel není smluvní stranou vztahu mezi Zákazníkem a třetí osobou, jehož předmětem je přeprava osob. Tento právní vztah se řídí výhradně vztahem mezi výše uvedenými stranami (Objednatelem a Dopravcem) a přepravními předpisy a tarify Dopravce.
- Mobilní aplikace používá ověřovací SMS k ověření existence zákazníka zasláním kódu, který je platný pouze 30 minut. Zákazník se může do aplikace přihlásit až po zadání ověřovacího kódu z SMS.
- Mobilní aplikace využívá k určení polohy GPS mobilního telefonu. GPS se používá pouze v nezbytném okamžiku při objednávání taxi, při určování místa nástupu zákazníka a v průběhu objednávky až do jejího dokončení. Zákazník může použití GPS vypnout a určit místo nástupu pomocí „špendlíku“ na mapě, ale zadáním konkrétní adresy.
- Odstoupení zákazníka od smlouvy bez udání důvodu
- Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené s poskytovatelem do 14 kalendářních dnů ode dne uzavření smlouvy bez udání důvodu.
- Můžete použít formulář pro odstoupení od smlouvy. Tento formulář je volně k dispozici k nahlédnutí a stažení na webových stránkách poskytovatele.
- Vzhledem k povaze poskytované služby nevznikají spotřebiteli v případě odstoupení od smlouvy žádné zvláštní náklady (jako by tomu bylo například v případě vrácení zboží). Nevzniknou ani žádné platby, které by poskytovatel musel zákazníkovi vrátit, neboť služby poskytované poskytovatelem zákazníkovi jsou bezplatné. Pokud by Poskytovatel přesto z jakéhokoli důvodu obdržel od Zákazníka jakoukoli platbu, vrátí Poskytovatel zaplacenou úplatu za služby do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy, a to na účet oznámený Zákazníkem. Není-li takový účet oznámen, bude odměna vrácena na účet zákazníka, z něhož byla platba provedena.
- Závěrečná ustanovení
- Poskytovatel si vyhrazuje právo na změnu všeobecných podmínek. Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných podmínek je splněna jejich umístěním na internetových stránkách Poskytovatele V případě změny Všeobecných podmínek se vztah mezi Zákazníkem a Poskytovatelem řídí Všeobecnými podmínkami platnými a účinnými v době uzavření smlouvy, a to až do jejího ukončení.
- Kromě obecných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, se na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vzniknout) s fyzickými osobami, které při uzavírání smlouvy podle těchto VOP nejednají v rámci své podnikatelské činnosti, vztahují zvláštní předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Sb., o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavírané na dálku nebo smlouvy uzavírané mimo obchodní prostory prodávajícího, a zákon č. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavírané na dálku nebo smlouvy uzavírané mimo obchodní prostory prodávajícího. o ochraně spotřebitele.
- Na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vzniknout) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateli, se vztahují ustanovení zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
- Tyto Všeobecné podmínky jsou nedílnou součástí Reklamačního řádu, který je k dispozici na webových stránkách poskytovatele.
- Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním na internetových stránkách poskytovatele dne 1. 1. 2021.